En dag då det mesta händer

Heej, 

Denna dag har vart full från morgon till kväll. Vi gick upp tidigt då Cissi skulle träna terräng på Garlic. 9.15 åkte dem från stallet och då hade hovslagaren hunnit kolla hans hovar innan. Jag valde att stanna hemma då jag då hade möjlighet att träna samtidigt som Ingrid och hon kunde då hjälpa mig lite. 

Jag och Dina började med ett super pass. Riktigt kul var det. Visste inte riktigt vilket bett jag skulle ha men eftersom att hon var lite stark igår skippade jag att rida på tredelat och satte på flippan bettet och en graman. 

Hela passet jobbade vi bara med att hon skulle lyssna. Redan i skritten kortade vi steget så att hon verkligen skulle vänta. Fortsatte sedan på samma sätt i traven. Jobbade galoppen med samma princip men använde mig också av tempoväxlingar för att hon verkligen skulle använda sina bakben. 

När jag tränar Dina är min position väldigt viktig. Jag får inte luta mig framåt utan måste verkligen hela tiden "sitta på bakbenen" vilket kan vara lite små knepigt. Fick därför använda mig av en 8-volt där jag hela tiden bytte galopp över en bock. Tanken var att jag skulle ha samma position precis före språnget och precis efter för att hon inte ska springa iväg. 

Har bytt fokus lite med Golden. Det är egentligen inte jätte annorlunda från tidigare men nu är det bara framåt drift som gäller. Jag fick därför släppa kännslan lite och bara, då menar jag bara, rida på framåt. Det är viktigt att han bjuder själv och det är det vi har jobbat med hela tiden. Det har blivit mycket bättre men det kan alltid bli ännu bättre och det är det vi jobbar med nu:) 


Kram:*

/Hanna

Kommentera här: