Maximal otur och fram hämtning av hackamore

Heej,
 
Är det inte typiskt mig att ha otur när det gäller min telefon och dator? Jo. Ännu en gång har datorn slutat fungera och för att jag ska kunna starta den måste jag nollställa den. Kanske inte låter som något jätte probelm men det finns risk för att datorns hårddisk kraschar. Så idag har pappa ännu en gång fått åka in till lund för att fixa batteriet i min telefon och kolla vad det är för del på min dator. Så länge får jag blogga från Ipaden och be Elin skicka över bilder från hennes dator... 
 
Men något som gått bättre var gårdagens trimm pass med Dina. Tyvärr har hon fått en aning skavsår då hon är så himla himla kännslig i huden. Fick därför hämta fram hackamoret som jag inte använt på jätte länge. Kändes lite halv kul då det fungerade men inte jättebra sist. 
 
Jag hippade alltså upp med ganska låga förväntningar men så fort jag tog tygeln stortrivdes hon med att inte ha något i munnen och gick som en klocka. Hon kom ihop sig i kroppen och jobbade på som bara den. Jobbade mycket med öppnor, skänkelvikningar och slutor i både skritt och trav så att hon skulle komma igenom båda sidorna. Hon blir ju ibland lite stel men jag tycker att det fungerade super duper bra igår.
 
I galoppen ville jag bara att hon skulle vara lugn och lyssna på mig till 100% vilket hon faktidkt gjorde. Trände därför vidare med tempoväxlingar och att hålla henne i lugn galopp men med lite längre språng. Ibland kan man då få gå ned till skritt igen eller göra en halt så att hon kommer upp på sina bakben och inte lägger sig i framvikt. 
 
Avslutade i en lång låg form igaloppen så att hon skulle få galoppera igenom kroppen och verkligen slappna av. Man märker verkligen på henne att hon är nöjd med sig själv när vi får till pass som igår vilket är super kul:) 
 
 
Tyvärr hade jag inga nya bilder på Dina på pappas Ipad så det får bli en Tb från i julas:D
 
Kram:*
 
/Hanna

Kommentera här: