Det rullar nu

Heej,
 
Igår var en väldigt fullsmackade dag och det fanns tyvärr ingen tid att blogga vilket verkligen var supertråkigt då jag hade velat berätta om mitt och Dinas tärningspass.
 
I alla fall så gick det jättebra och hon var så himla fin min prinsessa. Alltid när vi tränar jobbar vi med att hon ska vara lugn och alltid lyssna på mig till 100%. Började därför i skritt med att bara jobba på framåtbjudning och att hon skulle lyssna bakåt. Tror att det ibland kan vara superbra att se till att man verkligen vet vart man har hästen, hur den lyssnar osv..
 
Jobbade sedan vidare i galopp och fokuserade då på att hon skulle slappna av och gå i lugn galopp. För att få henne att lyssna som bäst gjorde jag igår så att jag ökade en aning på långsidorna och sedan tog jag ihop henne när vi närmade oss hörnen och fortsatte sedan på volt. Fungerade faktiskt riktigt bra och det känns verkligen som att jag har koll på henne när jag jobbar på det sättet. 
 
Avslutade sedan med att trava av i lång låg form. Shit vilken kännsla. 
 
Fortsatte på samma sätt idag och hon var precis lika fin som igår om inte ännu bättre. Elin trimmade igår Golden en stund på utebanan och hon tyckte att han kändes bra. Idag fick han vila då han imorgon ska tävla:D 
 
Foto: Victoria Mickelsson
 
Kram:*
 
/Hanna

Kommentera här: