Nationaldagen 2015

Heej,
 
Igår var jag och Golden iväg till Orsa och tävlade. Hela dagen verkligen öste regnet ned men det hindrade inte våra prestationer på något sätt. Han var så himla himlal fin. Vi har ju jobbat myckt med att han ska bjuda mer frammåt (vilket han alltid gjort men jag har strävat efter lite till) och nu är han verkligen på. Vill mot hindren och hoppar dessutom bättre.
 
Tyvärr var framhoppningen utomhus och eftersom att det regnade blev underlaget jättetungt och lerigt så jag valde att bara hoppa fram två språnga på rätt höjd och det var på räcket. 
 
Trots det gör vi en kanon runda men får med oss en bom på andra spånget som var en stor trippelbarr och vi hade för dålig galopp. Lite surt med pet men resten av banan kändes så himla bra och jag hade en toppenkännsla.
 
Till MsvB hde dem flyttat in framhoppningen och det blev lättare att hoppa fram. Jag var dock nervös och vi fick några kassa språng. Fick då verkligen tänka på att komma tillbaka till mitt fokus och därefter fungerade det mycket bättre. 
 
FIck två ned inne på banan men shit vilken stjärna han är. Kungen! Den kännslan som jag hade när jag gick ut från banan är typ obeskrivlig. Kan inte säga annat än att jag är sjukt stolt över honom. Klart bästa rundan i MSvB så här långt:D 
 
 
 
Kram:*

/Hanna
 

Kommentera här: