Det är viktigt med styrka och kondition.. (1)

.. För både häst och ryttare.
 
För oss ryttare kan jag tycka att det är vikitgt att springa/träna utöver den träning man har med hästen. Kondition är alltid bra att ha för att orka. Speciellt viktigt kan jag tycka att det är i fälttävlan då man ibland har väldigt långa banor där man ska koncentrera sig och helst inte få astma anfall på vägen.
 
Yoga och styrka är också viktigt men om jag fick välja mellan dessa två hade jag sagt yoga. Det låter skittråkigt men är så himla bra. Man blir smidig och jobbar upp balans och stabilitet i kroppen vilket är otroligt viktigt när man hoppar för att inte tappa balnasen och kanske trilla av om man skulle komma jättefel.
 
Det är klart att styrka är viktigt på sitt sätt. Det hjälper till exempel till om man har lite ben muskler och armmuskler. Men magen kan jag som har en het häst tycka är en av de viktigaste muskelgrupperna då jag ofta bromsar henne  med sitsen och magen.
 
Jag skulle vilja ge alla en utmaning och köra ett yoga pass med Adriene. Hon är otroligt duktig på att få en att hamna i nuet och gör allt på lagom nivå (från botten till toppen haha) i hennes 30-dagars utmaning. Här är första passet:)
 
 
 
 
Kram:*

/Hanna

Kommentera här: