Goldens tisdags pass

Heej,
 
Såå, här kommer andra delan från gårdagens träningar som jag då valde att dela upp i två inlägg:)
 
Tänkte att Golden skulle få gå lite med graman då det ibland kan hjälpa honom lite när han blir småspänd och så blev det. Använder inte den särskilt ofta på honom men när jag gör det är det viktigt att han inte blir för kort i halsen utan tar ut nosen. Ibland får jag därför plocka upp huvudet lite på honom. 
 
Han var så himla duktig igår. Övade mycket på skänkelvikningarna då det är lättare att smacka på honom lite med spöt när man får hjälp av gramanen. Han har blivit mycket bättre med spöt. I början, när han kom till oss kunde jag knappt ha dressyr spöt i handen utan att han blev spänd. Ibland är det så med Irländska hästar, jag vet inte varför men dem kan vara lite spö skygga. Nu kan jag iaf rida med det utan probelm men han kan som sgat bli lite svagt spänd om man petar det lite på honom. 
 
Men iaf så övade jag då skänkelviknigarna med spöt i handen då han inte blir spänd på samma sätt när jag har gramanen och shit vad fin han blev. Flöt på och trampade på med både bakbenen och frambenen. Himla duktig. I galoppen jobbade vi mycket med den förvända galoppen och de enkla bytena. Gjorde sperpentin bågar i båda varven och han gjorde det enkelt trots att jag la upp ribban och gjorde fler bågar än vi brukar.
 
Tränade de enkla bytena på kort diagonal och det gick väldigt bra faktiskt. Han blir bara bättre och bättre. Ju mer han orkar korta sig och gå i ordentlig tre takt där desto bättre gör han av och igång sättningarna.  


Det här är en gammal bild men jag kände att jag gillade den hahah

Kram:*

/Hanna

Kommentera här: