Hoppträning 19/4 söndag

Heej,
 
Har ju under helgen hopptränat med mina fina fina ponnysar. Dina var först ut i söndags. Jag bytte bett till ett trust pelham från ett gummi pelham då jag ville ha lite variation och hon gick jättebra på det. Använde det ju mycekt förut men sedan bytte jag till det andra och mitt tredelade bett har legat lite på hyllan, men nu i helgen gjorde det come back och det kändes bra haha
 
Hon hoppade verkligen superfint! Vi fick ett bra flyt när vi hoppade igenom alla linjer när sprången var både lite högre och lite lägre. Jobbade mycket med att låta en volt bromsa farten efter att vi hoppat klart så att det inte skulle bli någon drag kamp där jag sitter och småhåller och hon spjärnar emot. Det fungerade superbra faktiskt. Hon blev även an aning lugnar vilket var jättebra då det underlättar när vi ska hoppa bana. 
 
Sedan skulle vi alltså hoppa bana. Hoppade igenom den två gånger. En gång lite lägre och en gång lite högre. Förutom när jag får den där oh shit kännslan så kändes det grymt. Bra flyt och så vidare!
 
Golden gick lite mindre bra. Det kändes en aning ryckigt vilket också berodde på piloten. Tur att han är bussig och alltid ställer upp. Hoppar både nära och långt ifrån vilket är jätteskönt då man faktiskt har möjligthet att göra små ryttarmisssat utan att det är kört. Första banan kändes lite sådär, jag kom inte rikigt till ridning så det blev lite av och på. Sedan tog vi om allt igen och det blev 10x bättre. Shit villket skillnad. Han flöt över sprången på ett helt anat sätt än vad han gjorde innan. Det var fortfarnade lite lite av och på mellan sprången men jag hade en mycket bättre kännsla!
 
Kram:*
 
/Hanna
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: