Mina änglar!

Heej,
 
Upplägget för denna veckan är lite speciellt då vi i helgen ska till Mora och tävla. Riktigt roligt ska det bli! Men iaf så besämde jag mig idag för att häsatarna skulle få varsitt trimmpass i ridhuset. Imorrn är det hoppning och jag planerar att inte hoppa några hus utan hålla ribban lite lägre. 
 
Dem var rikigt fina idag båda häsarna. Trimmade Dina på flippanbettet och hon tycker verklgen om det. Tuggar på det så att det skummar om munnen haha. Hon slappnar av så himla fint med det på också, väntar. Jobbade därför mycket med slutorna idag. Det är nog både min och Dinas favorit då hon har himla lätt för det och dessutom är bra på det. I skritten jobbade vi i sluta på en lite mindre volt. Tanken är då att hon ska korsa bakbenen men fortfarande flytta framdelen och bakbenen runt på en volt. Framdelen vänder. Lite trixigt om du frågar mig. Hon kom igenom båda sidorna, framförallt höger. Satt fortfarnade fast lite i vänster.
 
Fortsatte på ungefär samma sätt i traven men nu på lite större volt och använde mig dessutom av en 8. Jobbade sidorna lika mycket trots att hon var lite stelare i vänster. Jag tror dock att det kan vara bra så att man inte hamnar i någon dragkamp. 
 
I galoppen var hon verkligen helt fantastisk! Galopperade ordentligt men samlat och väntade på mig. Jobbade därför även här lite med slutorna och oj vad det kändes bra. Min lila pärla. Därefter travde av i lite lägre form och hon frustade ordentligt. Tror att detta passaet var riktigt bra för henne!



 
Väljer att dela upp dagens träningar i två inlägg så att det inte blir för mycekt att läsa på en gång och eftersom att det är mycket med träningar, hästarna och skolan just nu (framförallt med skolan) är jag så himla trött och försöker gå och lägga mig tidigt. Så godnatt alla fina!
 
Kram:*
 
/Hanna

Kommentera här: