Skogsdödning och konstiga bild uppgifter

Heej,

Lovade att skriva det här inlägget idag då jag inte han igår och här kommer det, sent meb ändå.

Igår blev en konstig eftermiddag, mycket konstig faktiskt. Först så var det ju det där med tågen så vi blev jättesena vilket ledde till att jag redan från början hade bråttom. Red ut med Golden och fick sällskap av gulliga Hanna (lilla Hanna haha) kom en bit innan vi insåg att halva skogen var borta. Överallt låg stor stockar och stället såg helt annorlunda ut. Vi kom en bit till innan vi insåg att vid den stig vi skulle rida in på var en stor skogsmaskin uppställd. Sakta men säker (med mycket ljud) skövlade dem ned den superfina skogen. Riktigt tråkigt faktiskt. Vi har det ju ganska lyxigt med all den natur som finns runt stallet men nu är den påväg bort. Brukar ju titta in i skogen, tänka på helt annat, försvinna lite från verkligheten för en stund och nu. Nä asså jag vet, besviken är en underdrift. 

Vi fick ta en omväg men kom tillslut runt trots att hästarna tyckte att det var obehagligt. 

Insåg sedan att Dina antagligen inte skulle vilja gå förbi detta stora konstiga föremål när hon är ute själv (antagligen skulle typ ingen komma förbi där själv då både Golden och Fluffy som ändå hade varandra tyckte att det var obehagligt) så det fick bli ett trimm pass i ridhuset istället så får hon komma ut på fredag istället. MEN när jag precis kommer tillbaka med Golden får jag veta att en tjej trillat av sin ponny och att den har sprungit iväg så jag får då rida iväg och leta efter ponnyn. Kommer en bit men får sedan veta att den är infångad så jag vänder mot stallet igen. Jag har nu ännu mer bråttom än vad jag hade innan (mormor skulle komma och hämta en viss tid) 

Dina var till en början jätte jätte fin sedan bestämde jag mig för att utmana oss lite och gjorde några ökningar.. Ja, hon blev pigg kan man säga. Jobbade igenom det mha skänkelviknkngar, öppnor pch slutor och sedan kom hon fint tillbaka till det där härliga. Så som bara hon kan vara. Magiskt! 


Har denna eftermiddag umgåtts med en av mina härliga kompisar Rebecca och tillsammans har vi då gjort våran något speciella men väldigt roliga bild läxa. Vi skulle välja en film och en scen och sedna sätta in oss själva i scenen. Grymt kul faktiskt. Har min bild på datorn så jag laddar upp den imorgon:) 


Kram:*

/Hanna




Kommentera här: