Dressyr träning med fina ponnysar:)

Heej,

Två dagar, fyra dressyrpass och jäklar, nu är jag trött på riktigt. Det har gått lite som en dal och ban bana kan man väl säga. Det började lite halv knackigt med både Dina och Golden. 

I förrgår var jag otroligt trött och Golden var inte riktigt på humör så vi hade en väldigt seg början. Han stretade och jag var irriterad. Det slutade med att jag fick gå och hämta en graman och koppla bort kännslan. Allt eftersom att vi jobbade med att bara få honom att bjuda frammåt och flytta ordentlig i sidorna blev det väldigt mycket bättre och vi avslutade på topp! 

Jag och Dina travar fortfarande inte så mycket. Det finns egentligen inget som säger att vi inte kan göra det (vi får även hoppa nu) men eftersom att det inte är några tävlingar på ett tag så har vi valt att ta det jättelugnt och galopperar mest. Både igår och iförrgår har vi därför jobbat med att hon ska var lugn men samtidigt ha tryck i galoppen. Användt oss av en super övning där vi galopperar på fyrkants spåret och lägger olika stora volter. Emellan volterna har vi antingen gjort öppnor, slutor eller skänkelviknkngar. I början var hon väldigt pigg och det var en aning svårt att komma till arbete men sen blev det bättre och bättre och vi avslutade riktigt bra:) 

Igår kändes Golden lite trött och lyssnade därför inte 100% på skänklen och gick och släppte lite i nacken. Vi jobbade därför med att verkligen få honom att ta stöd och att jag skulle driva in i handen. Fick korta ihop formen lite och vara på honom med underskänkeln och även om det var otroligt jobbigt ett tag så blev det riktigt bra! 


Kram:*

/Hanna

Kommentera här: