Vet-check och hemska böcker

Heej,
 
Idag är det alltså onsdag och jag är fortfarnade sjukt. Riktigt segt måste jag säga, det suger att vara sjuk. Har typ inte ork för någonting och bara nej tack! Men i alla fall så kollades hästarna hos vetrinären idag. En helt valig vet-check så som vi gör ibland bara för att ha koll på att hästarna är friska och mår bra.
 
Både Dina och Golden gick igenom utan några som helst markeringar. Inget muskulärt och inte heller något annat. Riktigt skönt att veta att dem är helt friska och att det bara är att köra på som vanligt:D
 
Nu när jag är sjuk har jag börjat läsa boken "pokjen i randig pyamas" och den är verkligen läs värd. Helt sjukt att föreställa sig hur det var under andra världskriget i Tyskland. En riktig mardröm. Ofta hör man ju historier från de personer som utsattes för lägrena eller personer kring dem.
 
Denna bok handlar dock om en pojke vars pappa jobbade som chef för ett koncentartionslger. Historien är baserad på verklighet och det är så sjukt hemsk. Förstå hur dessa barn var tyvunga att växa upp och ha den bakgrunden med sig. Hur mycket man måste skämmas över saker man inte kunde styra. Jag har inte ens ord för sjukt allt var under andra världskriget...
 
Idag har dem även börjat fixa med golvet i köket och ja, det är nog bättre att låta en bild förklara haha
 
 

Kommentera här: