Dina fina

Heej,
 
Igår började jag och Dina hennes igång sättning lite mer ordentligt. Får nu lägga volter och jobba henne lite mer. Voltade framförallt i skritt och formade henne lite lätt i sidorna. Inte för komplicerat. I galoppen jobbade jag vidare med att hon ska vara lugn och inte springa ifrån mig och det gick faktiskt väldigt bra emellanåt. Sedan är det klart att hon springer på lite ibland också.
 
Jag tycker att det är viktigt, framförallt nu, att verkligen sätta henne på rumpan och bromsa med sitsen så att hon ska arbet med sina muskler ordentligt och inte bli framtung.
 
En annan sak som jag tycker är viktigt är att ta det lugnt i igång sättningen så att dem först inte belastar framkäna jättemycket och att det sedan kommer lite som en chock. 
 
 
Kram:*
 
/Hanna

Kommentarer:

1 Silke:

Bra med mjukstart!!

Kommentera här: