Jag är stolt över..

Att jag går mitt 8e år i grundskolan och igår var första gången jag panik pluggade inför ett prov. Missförstå mig inte. Jag är inte stolt över att jag blev tvungen att stressa. Jag är stolt över att det inte hänt tidigare och så jäkla överens med mig själv om att aldrig göra om det. Usch 

Dessa veckor är verkligen inte normala. Hinner typ inte med någonting som jag vill. Pluggar när jag äter middag, när jag är i stallet, påväg till stallet osv osv osv 

Nästa vecka är ju iaf kort och vi har inte fullt lika mycket som denna veckan. Skönt 




Kommentarer:

1 raghad:

det suger det här med studiestress, har själv det rätt ofta :/

Svar: Planerar att skriva ett inlägg om detta som kommer upp senare idag. Kika gärna in :)
Hanna Brinck

2 Ellie:

Men fy! Låter ju som ni har mer press på er än vad jag hade när jag gick i åttan. Glöm inte ta pauser i pluggandet också - får man panik funkar INGENTING istället.

Svar: Jo, det är ganska sjukt.. Haha ja det ska jag göra:)
Hanna Brinck

3 Emelie :

Jag vet att skolan är tuff och när jag gick i högstadiet pluggade jag nästan hela tiden trots att jag inte hade en sport som kräver så mycket tyd som din verkar ta. Nu när jag går i gymnasiet har jag insett att man måste ta sig tid att göra andra saker också och att man planerar sin tid och pluggar effektivt när man väl satt sig. Jag tror inte att det är värt att klaga på skolsystemet. Visst det är ofta jättejobbigt och jag kan sitta och gråta för mig själv för att j

Svar: Tack för din kommentar! Jag respekterar din åsikt och förstår verkligen vad du menar och vill få fram men jag tror grejen är att skapa debatt. Det är det ända vi kan göra. För även jag, som är otroligt effektiv och alltid planerar mitt skolarbete, har panik över de. Det kommer inte hålla. Folk blir sjuka och det är ren fakta. Helt enkelt min åsikt och jag delar den med många andra. Det måste finnas ett bättre system/sätt
Hanna Brinck

Kommentera här: