Vilken stjärna han är!

Heej,
 
Denna helgen har Golden presterat på topp! Jag har ju tidigare sagt det men vi två har tagit oss igenom så himla himla mycket och oj vad det har vart trögt ibland. I ca 15 månader hade vi 4 fel i varenda LA vi startade. Så många gånger som man bara ville gå och lägga sig och aldrig vakna igen. Men vi slutade aldrig kämpa och för någon månad sedan släppte det. Det var i Bollnäs och vi satte de två sista nollorna till MsvB. 
 
Jag startade medelsvår i strömsholm men det gick ju som det gick. Jag var så förbaskat nervös. 
 
Det var debut för året på utebanorna i fredgas och shit vad fin han var. Blir nästan tårögd när jag tänker på det. Utan probem hoppade han runt en LA bana felfritt. Inga frågetecken, ingenting. Han bara kämpade. På kvällen fanns en MsvB det var ingen fråga om saken. Vi var mer än redo. 
 
Vi startade då och jag har inga ord för den kännslan. Runt hela banan tog vi oss. Kämpade tillsammans över alla stora oxrar och knepiga linjer. Två ynka PET tog vi med oss var av ett var en ryttarmiss där jag inte rikitgt hänger mig över språnget och dessutom lägger honom lite långt ifrån. Det andra var i en kombinaton där han inte riktigt han upp merd frambenen på B. 
 
Dagen efter bestämde jag att det enda han skulle göra var att få självförtroende och verkligen känna att han är bäst. Vi hoppade en Lb. Även fast man märkte att han var en aning mentalt trött (vilket verkligen inte är så konstigt då det var runt 1,5 år sedan han startade medelsvår senast) så tog han alla lägen och nollade. En fjärde placering fick vi dessutom med oss vilket var så himla kul. 
 
Idag avslutade vi med en LA och det gick jättebra! Hade dock en ruskitgt svår sväng inför en trippelbarr vilket ledde till att vi rev det språnget ganska grovt. Tuff som han är så fortsatte han utan svårigheter hela banan och hoppade resten felfritt. Sedan måste jag säga att det var lite svårare att komma till ridning idag då både jag och han var lite trötta. 
 
Kan inte göra annat än att vara så himla nöjd över honom!


Tror inte att Golden förstod grejen med att ha rosetten i pannan och dessutom se glad ut haha. Gulle
 
Kram:*
 
/Hanna

Kommentera här: